وبلاگ شخصی مرتضی معراجی

یادداشت‌ها و مقالات

وبلاگ شخصی مرتضی معراجی

یادداشت‌ها و مقالات

 به‌نام آفریدگار سخن

 

کوتاه درباره خودم:

ـ متولد اولین ماه سال ۱۳۵۹ خورشیدی در خراسان جنوبی، شهر اسلامیه؛ و بزرگ‌شده‌ی قم. شاید انس غریبی که با کویر دارم نیز به همین دلیل باشد؛ در یک گوشه‌ای از کویر متولد و در گوشه‌ای دیگر از آن بزرگ شدم؛ با همین فرمان جلو برود احتمالاً در کنجی دیگر از کویر ریق رحمت را سر خواهم کشید.

ـ  دانش‌آموخته‌ی سیاستم (کارشناسی علوم سیاسی  دانشگاه آزاد قم؛ کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی دانشگاه مفید قم؛ دکترای اندیشه سیاسی دانشگاه آزاد تهران‌مرکز) و در هنر نیز دستی دارم؛ خوشنویسی می‌کنم و با موسیقی عربی و مقامات آن آشنایم و گاه و بی‌گاه قطعاتی را با خود زمزمه می‌کنم؛ و البته قرائت قرآن را نیز به‌طور حرفه‌ای کار کرده‌ام.

 ـ در سال ۱۳۸۳ با هزار و یک آرزو ازدواج کردم و دوازده سال بعد، دست از پا درازتر، عطای آن زندگی را به لقایش بخشیدم.

 

اندکی درباره وبلاگ:

ـ اصولاً ابزار وبلاگ از دست‌آوردهای نیک فضای مجازی است برای آنان که دستی بر قلم و عشق نوشتن دارند و جایی برای انتشار مطالبشان پیدا نمی‌کنند.

ـ از سال‌ها پیش با این معنا و مجال (وبلاگ) آشنا بودم و بنای ورود داشتم؛ چند باری هم وبلاگ‌هایی ساختم؛ اما هربار به دلایلی به سرانجام نرسیدند.  امیدوارم این‌بار ـ که شروع کار مصادف شده با آغاز سال ۱۳۹۹ش و چهل‌سالگی بنده ـ حال و رمقی باشد و بماند تا بتوانم آن را ادامه دهم.

ـ نوشتن برایم موضوعیت دارد و آن را بسیار دوست دارم. سال‌های متمادی است در دفترهای گوناگونی که دارم می‌نویسم؛ از خاطراتم؛ و نیز از پرسش‌ها، دغدغه‌ها و تأملاتم در حوزه‌های مختلف. طبعاً به‌خاطر حوزه‌ تحصیلی و پژوهشی‌ام یعنی سیاست، طیف موضوعات مورد علاقه‌ام برای نوشتن، گسترده و متنوع است. اصولاً جنس بعضی از رشته‌های علوم انسانی ـ مانند فلسفه، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و همین علوم سیاسی خودمان ـ به‌گونه‌ای است که با حوزه‌ها و عرصه‌های مختلفی سر و کار دارند.

ـ مهم‌ترین هدفم از انتشار مطالبم در این وبلاگ، به اشتراک گذاشتن آن با مخاطبان و استفاده از نظرات انتقادی و تکمیلی آنان است؛ چه آن‌که دیالکتیک سقراطی را بهترین و اصیل‌ترین راه کسب معرفت می‌دانم. لذا خوانندگان عزیز، با نظردادن درباره‌ی نوشته‌هایم، بر من منت خواهند گذاشت.

 

مخاطبین ارجمند برای ارتباط با نگارنده علاوه بر سرویس نظردهی وبلاگ می‌توانند از طریق ایمیل نیز اقدام نمایند.

کانال تلگرام:

https://t.me/word_salad

حساب توییتر:

meraji1980@

ایمیل:

meraji1359@gmail.com